Tomabel-aardbeien in een nieuw kleedje

De consument houdt van Belgische aardbeien. Hun frêle schoonheid, fijne smaak en frisse versheid hoeven nog weinig lovende woorden. Deze kwaliteiten van de sappige zoetjes met hun hartige vorm komen helemaal tot hun recht in een mooie presentatie. Het kwaliteitslabel Tomabel introduceert daarom aanstaande maandag 20 april een nieuwe verpakking voor haar rode zomerkoninkjes.

Op de REO Veiling hangt de overgang van het voorjaar naar de zomer al enige tijd in de lucht. Want de aangevoerde volumes van Tomabel-aardbeien worden met de dag groter. Tomabel-aardbeien verrassen niet alleen door hun frêle schoonheid en superverse kwaliteit. De glanzende sappige zoetjes worden bovendien voorzichtig en op het ideale moment geplukt zodat hun heerlijk aroma optimaal behouden blijft. Al dit lekkers wordt vanaf volgende week maandag 20 april stevig vastgehouden en mooi gepresenteerd in een nieuwe Tomabel-verpakking. Tomabel-voorzitter Henk Vandevelde: “De nieuwe aardbeiendoos is een onderdeel van onze nieuwe huisstijl die straks stap voor stap wordt geïntroduceerd. Op die manier worden alle Tomabel-producten in de loop van dit jaar in een nieuw jasje gestoken. We zijn  ervan overtuigd dat een sterke en duidelijk herkenbare productpresentatie toegevoegde waarde biedt aan onze producten en net daarom kozen we voor een eenvoudig, maar aantrekkelijk ontwerp voor de nieuwe Tomabel-verpakkingen waarbij ons kwaliteitsvol product uiteraard de eyecatcher is en blijft.”
Ook het logo van Tomabel werd voorzien van een grondige make-over. “We hebben gekozen voor een universeel logo. Het is duidelijk herkenbaar in zowel binnen- als buitenland. We merkten dat sommige consumenten onze naam verkeerdelijk interpreteerden omdat de tekst in ons oude logo boven elkaar stond. Dat is bij dit duidelijke logo verleden tijd”, merkt Henk Vandevelde op.

Ook Tomabel-aardbeienproducent Lieven Vanhaverbeke is enthousiast over de rebranding van de aardbeiendoos: “Voor mij is dit een eerder neutrale doos, wat ik positief vind omdat ons product beter tot zijn recht komt. Maar het is zeker en vast ook een aantrekkelijke en klassevolle verpakking die in het oog zal springen bij de koper-consument.” Lieven is voorzitter van de werkgroep aardbeien binnen Tomabel. “De periode april-juni is de drukste periode voor ons. In deze periode wordt ongeveer 50% van de volledige jaarproductie aangevoerd op de REO Veiling. Daarom is dit nu het ideale moment om onze nieuwe aardbeidoos in gebruik te nemen”, aldus Lieven.

Op de REO Veiling waren aardbeien vorig jaar het 3de beste verkochte product na tomaat en prei. De aanvoer van aardbeien op de REO Veiling komt traditioneel tegen Moederdag op volle snelheid. “Daarom organiseren we niet toevallig rond Moederdag een aardbeientelwedstrijd in samenwerking met de Krant van West-Vlaanderen. De  telwedstrijd heeft ook dit jaar plaats. Hou het in de gaten! Want zes winnaars krijgen heerlijke verse Flandria-, Tomabel- en Fine Fleur-aardbeien cadeau”, besluit Dominiek Keersebilck, commercieel directeur van de REO Veiling.

Voor meer informatie:
Tomabel
Philiep Willems
+32(0)499.69.71.05
philiep.willems@reo.be
info@tomabel.be

foto 1
TOP