Tomabel klaar voor de toekomst
Op donderdag 4 april organiseerde Tomabel een exclusief evenement voor haar kopers, haar coöperanten en de betrokken REO-medewerkers op het tuinbouwbedrijf van tomatentelers Wim en Leen Saelens in Langemark. Tomabel onthulde er haar toekomstplannen op het vlak van productsegmentatie, -differentiatie en marketing.
Na een warme ontvangst werden de aanwezigen door Wim en Leen uitgenodigd voor een boeiende rondleiding op hun tuinbouwbedrijf. De gastheren vertelden over de geschiedenis van hun bedrijf en de teelt van Tomabel-trostomaten.
Met een aanvoer van bijna 40 miljoen kg en een omzet van 33,3 miljoen euro was tomaat (tros, los en speciaal) vorig jaar het grootste product op de REO Veiling. Een verwachte areaaluitbreiding in 2019 en 2020 zal ervoor zorgen dat tomaat nog belangrijker wordt op onze veiling. Dit biedt heel wat marktopportuniteiten voor de toekomst waarin Tomabel zich blijvend wil onderscheiden door voort in te zetten op de smaak en de kwaliteit van haar tomaten.
Vervolgens mochten de gasten proeven van de verse Tomabel-producten tijdens een lunch. De lekkere maaltijd werd bereid door Olly De Ceulenaere, gekend van het Gentse toprestaurant ‘Publiek’.
Toekomstplannen Tomabel
De toekomstplannen van Tomabel werden toegelicht door Tomabel-voorzitter Henk Vandevelde en marktmanager Ann Beyne. Deze worden hieronder even op een rijtje gezet…
- Om de teelt van baby- en microleaf een nieuw elan te geven, wil Tomabel een salade-maaltijdbox samenstellen.
- Tomabel zal een deel van haar witloof in de toekomst per stuk aanbieden met een duidelijke productdifferentiatie voor de consument.
- Bio-champignons worden straks verkocht in een duurzame verpakking.
- Voor de commercialisatie van Tomabel-aardbeien wordt gedacht aan een applicatie die door de REO Veiling wordt ontwikkeld.
- Het tomatenassortiment van Tomabel wordt tegen 2020 gesegmenteerd. Er zal een onderscheid gemaakt worden tussen essentials, sensations en specialties.
Tenslotte pakte Tomabel uit met een gloednieuw logo dat vanaf 2020 wordt geïntroduceerd. Samen met het nieuwe universele logo krijgt Tomabel ook een nieuwe huisstijl waardoor haar verpakking eveneens in een nieuw jasje wordt gestoken. Tomabel focust zich op die manier in de toekomst op haar kwaliteitsvolle producten die in verschillende nieuwe verpakkingen zullen worden aangeboden.
Voor meer informatie, contacteer Tomabel via info@tomabel.be