REO-groentepakketten vlogen de deur uit

Sinds september 2009 bundelden de REO Veiling, AVEVE en Krant van West-Vlaanderen regelmatig hun krachten voor de promotie van onze groenten en fruit. Iedere campagne verliep telkens op dezelfde manier. De lezers van de Krant van West-Vlaanderen knipten op voorhand een speciaal bonnetje in de KW uit en ruilden vervolgens in een AVEVE-winkel het uitgeknipte bonnetje tegen een groentepakket aangeboden door onze veiling. Dit jaar konden de lezers hun gratis groentepakket ophalen op zaterdag 25 mei. In totaal werden 10.000 groentepakketten met verse REO-producten ter beschikking gesteld op 40 winkeladressen van AVEVE in West-Vlaanderen. Het groentepakket pomootte dit jaar vier producten: één trosje tomaten, één courgette, twee witloofstronken en één kropsla. Deze producten konden in de tweede helft van mei de nodige publiciteitsondersteuning gebruiken.

Precies 8.737 pakketten (87,4%) werden afgehaald door de lezers van de Krant van West-Vlaanderen. Die hoge score toont aan dat onze verse REO-producten erg in de smaak vallen bij de consument. Bovendien kregen onze kwaliteitsmerken de nodige zichtbaarheid door bewust een kartonnen sleeve te plaatsen op het zwarte doosje van het groentepakket. Deze publiciteitsactie werd net als de aardbeiencampagne ondersteund door advertenties in de weekendedities van KW, alsook de Facebook-pagina van de REO Veiling en de Krant van West-Vlaanderen. Op sociale media werd ook een gericht promotiefilmpje getoond om de aandacht op onze campagne te verhogen. In de week voor de actiedatum van zaterdag 25 mei was er een aankondigende tv-spot te zien op Focus/WTV en radiospots te horen op enkele lokale radiostations. Tenslotte werd de actie versterkt met mooie affiches in de AVEVE-winkels.

Klik hier om het promotiefilmpje te bekijken.

Het REO-groentepakket:

foto 1
TOP