REO Veiling promoot aardbeien in Frankrijk
In mei voerde de REO Veiling naar jaarlijkse gewoonte promotie voor haar aardbeien met de vertrouwde Moederdagactie in de Krant van West-Vlaanderen. Dit jaar werd deze crossmedia campagne ondersteund door de West-Vlaamse televisiepersoonlijkheid Stephanie Coorevits. Ze promootte onze aardbeien o.a. via gerichte advertenties, een dubbelinterview met zus Annelien en op sociale media.
Bijna 84% van de REO-aardbeien werd in 2018 verkocht onder Tomabel dat zowel voor de Belgische retail als voor de klanten op de exportmarkten een sterk kwaliteitslabel blijft. Frankrijk is een belangrijke exportmarkt voor de Tomabel-aardbeien want één derde van de verkochte Tomabel-aardbeien vindt tegenwoordig zijn weg naar de Franse afzetmarkt. Daarom is het uiteraard belangrijk dat de REO Veiling jaarlijks promotie voert voor haar Tomabel-aardbeien op haar tweede thuismarkt.
Een goede locatie om promotie te voeren voor de Tomabel-aardbeien is de vroegmarkt: de ontmoetingsplaats van de REO-kopers en hun klanten. Eind juni was de REO Veiling aanwezig met een promotieteam op de vroegmarkten van Marseille en Nice. Het promotieteam reed op de vroegmarkten rond met een gepersonaliseerde bakfiets om de aanwezige kopers en hun klanten te laten proeven van Tomabel-aardbeien. Ook kregen de kopers een goodiebag met winkelpromotie. Een marktmanager van onze commerciële afdeling hield de geslaagde publiciteitsactie in goede banen. Op dezelfde manier zullen de Tomabel-aardbeien in september gepromoot worden op de vroegmarkten van Rijsel (19 september) en Rouen (26 september).
Op zoek naar Tomabel-promotiemateriaal voor uw winkel? Neemt contact op met Tomabel via promotions@tomabel.be